Αποκλειστικά

GRANDE Έρευνα: «Ισχυρότερη η ομόνοια από την διχόνοια» για να επανέλθει η ανάπτυξη, τονίζει ο φοροτεχνικός κ. Γιώργος Ιορδάνης

84

Ο φοροτεχνικός κ. Γεώργιος Γεωργ. Ιορδάνης σε σημερινή συνέντευξή του στο Grande Magazine , ασπάζεται το «Η Ισχύς εν τη Ενώσει» και αποκαλύπτει τρόπους, για το πως μπορεί να επέλθει η ανάπτυξη στη χώρα μας, ποιο είναι το master plan που αφορά το λιμάνι του Πειραιά, την μεγάλη ένωση των εργοδοτών της Ναυπηγοεπικευής, την προστασία των συμφερόντων εργαζομένων και εργοδοτών, την διοίκηση του ΟΛΠ , την Cosco και το σχέδιο για περαιτέρω επέκταση του car terminal στον Νέο Μόλο Δραπετσώνας και τον Μόλο ΔΕΗ .

Συνέντευξη απο την  Καλοσκάμη Λίλα

 «Η Ισχύς εν τη Ενώσει» τι μπορεί να σημαίνει για την ανάπτυξη στη χώρα μας;

Θα μιλήσουμε επικουρικά για την ανάπτυξη απαντώντας στο ερώτημά σας . Σε παλαιότερη μου συνέντευξη στο περιοδικό σας  προσπαθήσαμε να προσεγγίσουμε το τρόπο ή τους τρόπους σχετικά με το πως θα μπορούσε να επέλθει η περιβόητη ανάπτυξη στη χώρα μας.

Από ότι φαίνεται εκτός από αυτά που είχαμε θίξει παλαιότερα ,  πρέπει να γίνουν άμεσα επιπλέον τολμηρές κινήσεις εκ μέρους των παραγωγικών δυνάμεων του τόπου με τις όποιες δυνάμεις τους έχουν απομείνει .

Ναι στην ανάπτυξη λοιπόν, αλλά τι πρέπει να τη συμπληρώνει;

Μα φυσικά η ανιδιοτελής τόλμη και ομόνοια. Γίνονται και θαύματα στη χώρα μας και πρέπει να υποστηρίξουμε την προσπάθεια να προάγουμε το δόγμα «η ισχύς εν τη ενώσει» προς χάριν του κοινού καλού και όχι προς χάριν του ατομικού συμφέροντος.

Για πρώτη φορά στη ιστορία των εργοδοτικών ενώσεων ενώθηκαν όλοι οι εργοδότες ενός κλάδου, οι εργοδότες της Ναυπηγοεπικευής .

Μαζική απεργία και αποχή, μαζική πίεση με αποτέλεσμα την προσωρινή ακύρωση και επαναδιαπραγμάτευση  ιας ύποπτης συμφωνίας με πολλά εκ του πονηρού παραθυράκια και ασάφειες , μια συμφωνία της Cosco και του ΟΛΠ που αφαίρεσε αυθαίρετα το δημοκρατικό δικαίωμα του διαλόγου της ελευθερίας έκφρασης και της άποψης όπως όφειλε άλλωστε να λάβουν σοβαρά υπόψη τους, βάση της κοινής λογικής, επί της συμφωνίας master plan, των άμεσα εμπλεκομένων παραγωγικών δυνάμεων του Πειραιά.

Πρώτη φορά μια εργοδοτική ένωση, εξώθησε θεσμικούς παράγοντες, δημόσιο και ιδιώτες, προς αναστολή μιας παράξενης συμφωνίας χωρίς όρια αρχή και τέλος , με αποτέλεσμα τη διάσωση κεκτημένων δικαιωμάτων εργοδοτών και προσοχή σ αυτό και των δικαιωμάτων όλων των εργαζομένων της Ναυπηγοεπισκευατικής Ζώνης, όχι προς χάριν του παρόντος αλλά και του μέλλοντος.

Πως για πρώτη φορά στην Ελλάδα μια εργοδοτική οργάνωση κατάφερε να προστατέψει συμφέροντα εργαζομένων και εργοδοτών;

Κατάφερε να προστατέψει τα συμφέροντα εργαζομένων και εργοδοτών, ακριβώς εκεί όπου κατά τη διάρκεια του παρελθόντος, ο απλός συνδικαλισμός απ’ τη μεριά των εργαζομένων , μερικώς έως πολύ παρεξηγημένος για άλλους , ασκούσε μια στείρα αντιπολίτευση και πίεση προς όλες τις εργοδοτικές οργανώσεις επί σειρά ετών , με αυστηρό γνώμονα  το αδιέξοδο δόγμα «τα εξ ιδίων τα αλλότρια», χωρίς πολλές φορές ίχνος αξιοπρέπειας και με περίσσια ιδεολογική αλαζονεία και εγωισμό.

Για πρώτη φορά προσεγγίστηκε η πραγματικότητα προς το συμφέρον των πολλών και όχι των λίγων , δε δημιουργήθηκε ένα μονομερές τοξικό συνδικαλιστικό ιδεολογικό παράλληλο σύμπαν ή ένα στείρο κομματικό δόγμα με ατέρμονη διάθεση για το παρόν και το μέλλον που θυσιάζει το φως προς χάριν της ανταύγειας.

Αυτή λοιπόν η απόλυτη επιτυχία όπως αναφέρετε της «ισχύς εν τη ενώσει» που οφείλετε;

Οφείλετε στον Πρόεδρο της ΣΕΝΑΒΙ ( Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Ναυπηγικής Βιομηχανίας ) αξιότιμο Κύριο Βασίλη Κανακάκη που αναβάθμισε τον σκοπό του κοινού συμφέροντος των παραγωγικών δυνάμεων , με τις υπερπολύτιμες γνώσεις που διαθέτει, ως απόλυτος γνώστης του χώρου και προσέγγισε τα προβλήματα με το υπέρτατο αγαθό του αγώνα της ζωής την αξιοπρέπεια.

Ο Πρόεδρο της ΣΕΝΑΒΙ κατάφερε να αποσύρει η διοίκηση του ΟΛΠ το σχέδιο για περαιτέρω επέκταση του car terminal?

Φυσικά !!! Ο κ. Κανακάκης με τον αγώνα που έδωσε, όχι μόνο κατάφερε να αποσύρει η διοίκηση του ΟΛΠ το σχέδιο για περαιτέρω επέκταση του car terminal στον Νέο Μόλο Δραπετσώνας και τον Μόλο ΔΕΗ , αλλά και να μη συρρικνωθεί περεταίρω ο χώρος που θα διενεργείται η Ναυπηγοεπισκευή .

Κατάφερε επίσης την αναστολή του master plan που αφορά το λιμάνι του Πειραιά, την επαναδιαπραγμάτευσή του με τη συμμέτοχή «όλων», προς όφελος του νευραλγικού ,αδικημένου αλλά και πολλά υποσχόμενου χώρου της Ναυπηγοεπισκευής από ελληνικές και μόνο ελληνικές νόμιμες επιχειρήσεις επίσημα εγγεγραμμένες στο μητρώο Ναυπηγοεπισκευαστών της Περιφέρειας, εντός των ειδικών εγκαταστάσεων ( εκεί που πραγματοποιείται η Ναυπηγοεπισκευή ) του ΟΛΠ όπως γινόταν και γίνεται μέχρι σήμερα αλλά και χωρίς περεταίρω «παρενόχληση» απ’ τη μεριά της Cosco και του ΟΛΠ περί της ελεύθερης της εισόδου στις εγκαταστάσεις των προαναφερόμενων επιχειρήσεων.

Άλλη μια απόδειξη των ικανοτήτων του , είναι ότι κατάφερε να επιτύχει τα τελευταία χρόνια εργασιακή Ειρήνη με το Συνδικάτο Μετάλλου βοηθώντας πραγματικά τον κλάδο σε μια δύσκολη συγκυρία για τη χώρα.

Τέλος μια ιστορική προσέγγιση του ρητού «η ισχύς εν τη ενώσει». Πρόκειται για τον γνωστό μύθο του Αισώπου όπου ο πατέρας δίνει στα, τσακωμένα μεταξύ τους, παιδιά του ένα ραβδί για να σπάσουν και κάθε φορά που το σπάνε ενώνουν τα κομμάτια για να τα σπάσουν μαζί. Κάτι που φυσικά δεν καταφέρνουν και έτσι ο πατέρας περνάει το ηθικό του δίδαγμα. Κάποτε τα παιδιά ενός γεωργού μάλωναν.

Ο γεωργός βλέποντας ότι με τις συμβουλές του δεν έκανε τίποτα, σκέφτηκε να τους δείξει το σωστό δρόμο με τις πράξεις. Τους είπε να του φέρουν ένα δεμάτι από βέργες. Αφού του τις έφεραν, τους έδωσε όλες μαζί τις βέργες και τους είπε να τις σπάσουν.

Τα παιδιά έβαλαν όλη τους τη δύναμη, μα δεν πέτυχαν τίποτα. Έλυσε ύστερα το δεμάτι και τους έδινε μια- μια τη βέργα. Κι ενώ τα παιδιά τις έσπαζαν εύκολα, ο πατέρας τους είπε: «Σαν τις βέργες παιδιά μου κι εσείς να είστε μονιασμένοι. Έτσι θα είστε ακατανίκητοι από τους εχθρούς σας. Γιατί, αν είστε χωρισμένοι πολύ εύκολα οι εχθροί σαν σας βλάψουν».

Ο μύθος θέλει να μας διδάξει πως η ομόνοια είναι τόσο ακατανίκητη, όσο εύκολα φέρει την καταστροφή η διχόνοια.

Δηλαδή είναι ισχυρότερη η ομόνοια από την διχόνοια .