Κοινωνικά

Τα αμπάρια του ΝOOR1 έκρυβαν το μεγάλο μυστικό.

21

Συνεχίζεται η εκδίκαση σε δεύτερο βαθμό της υπόθεσης Noor1 η οποία συγκλόνισε το Πανελλήνιο, με τον κατηγορούμενο Μάκη Γιαννουσάκη να κάνει λόγο για ποσότητα ηρωίνης τριών τόνων που εντοπίστηκε στα αμπάρια του πλοίου.

Χθες τον λόγο έλαβαν οι συνήγοροι, οι οποίοι κλήθηκαν να αναφερθούν στην επιβαρυντική για τους κατηγορουμένους κατάθεση του επικεφαλής των ερευνών Γιώργου Κατσούλη, καθώς και στις καταθέσεις του αξιωματικού του Λιμενικού, Γιάννη Μαλανδράκη, και του Γιώργου Αντωνάτου, ο οποίος έως και σήμερα έχει αναλάβει το έργο της φύλαξης του πλοίου.

Στην κατάθεσή του, ο κ. Γιώργος Αντωνάτος, ο οποίος έως και σήμερα έχει αναλάβει το έργο της φύλαξης του πλοίου, ανέφερε μεταξύ άλλων: «Μέσα σε έναν αεραγωγό στο πλοίο βρέθηκε ένα χειρόγραφο το οποίο έλεγε: «Κύριε Γιαννουσάκη, περιμένω 450 κιλά σκόνης, πείτε μου το σημείο παράδοσης».»

Σάλος προκλήθηκε με την αναφορά αυτή, καθώς για πρώτη φορά γνωστοποιήθηκε η ύπαρξη του επίμαχου εγγράφου, αλλά και ακόμη ενός σημειώματος, το οποίο περιελάβανε 16 ονόματα πλοίων που ενδεχομένως να σχετίζονται με διεθνές κύκλωμα μεταφορών ναρκωτικών, σύμφωνα και με τις δηλώσεις του μάρτυρα.

Σύμφωνα με τον κ. Γιώργο Αντωνάτο, η αξία του πλοίου δεν υπερέβαινε τα 70.000 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του εξοπλισμού και δήλωσε κατηγορηματικά πως το πλοίο Noor1 ήδη από το έτος 2012 ήταν επιβαρυμένο και ακατάλληλο για μεγάλα ταξίδια. Ο μάρτυρας υποστήριξε ότι στις δεξαμενές πόσιμου νερού είχε φορτωθεί η ηρωίνη και εκτίμησε ότι το σημείο στο οποίο κατέπλευσε το πλοίο στην Ελευσίνα είναι «ύποπτο» για εγκληματική δραστηριότητα: «Βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ναυάγια. Ο μόνος τρόπος για να δέσει εκεί ήταν με κάποιο ρυμουλκό. Ο χώρος δεν έχει καθόλου φωτισμό το βράδυ και εκτός από κάποια απορριμματοφόρα δεν περνάει κανείς από εκεί».

Ωστόσο οι κατηγορούμενοι και οι δικηγόροι τους αμφισβήτησαν το συγκεκριμένο ποσόν.

Τόνισαν πως η τιμή του σκραπ (ανακυκλώσιμο υλικό διαλυμένου πλοίου) είναι πολύ υψηλότερη σε χώρες όπως η Ινδία και το Πακιστάν σε σύγκριση με την Ελλάδα.

Ο κ. Αντωνάτος  υπογράμμισε επίσης πως  βάσει της εμπειρίας του, γνωρίζει για εταιρείες που «λαδώνουν» υπαλλήλους σε διάφορα λιμάνια για να αποφύγουν τους ελέγχους, αναφέρθηκε στο λαθρεμπόριο πετρελαίου στο Ντουμπάι, στη διακίνηση ιρανικού πετρελαίου στις χώρες του Κόλπου και στις δεκάδες εταιρείες-φαντάσματα, Ελλήνων ιδιοκτητών, με σημαίες «ευκαιρίας», οι οποίες εκπροσωπούνται από διάφορους αχυρανθρώπους.

 

Επιμέλεια άρθρου

Λίλα Καλοσκάμη