Ομορφιά

Τί αρρωσταίνει τον εγκέφαλο;

35

Όλα τα όργανα του ανθρώπου είναι σημαντικά, αλλά το σημαντικότερο από όλα είναι ο εγκέφαλος και η σωστή λειτουργία του. Μάλιστα, έχουν διεξαχθεί ποικίλες έρευνες, σχετικά με καθημερινές συνήθειες, που έχουν άκρως αρνητικές επιπτώσεις για την υγεία του εγκεφάλου μας. Λόγω έλλειψης γνώσεων εξαιτίας αρκετών παραγόντων κάνουμε πράγματα που αρρωσταίνουν τον εγκέφαλό μας. Παρακάτω θα διαπιστώσετε κι εσείς τις αρνητικές συνέπειες αυτών.

 

 

 

 

Έλλειψη επικοινωνίας


Μια έρευνα που διεξήχθη από το Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν έδειξε, ότι ακόμα και 10 λεπτά επικοινωνίας την ημέρα αυξάνουν τις νοητικές ικανότητες. Δεν χρειάζεται να βγείτε έξω και να μιλήσετε στον πρώτο άγνωστο που θα δείτε μπροστά σας- η επικοινωνία με έναν φίλο ή συγγενή από το τηλέφωνο διεγείρει τον εγκέφαλο.
Υπερβολική ζάχαρη


Σύμφωνα με έρευνα, η μεγάλη ποσότητα σακχάρου επηρεάζει αρνητικά τον νευροτροφικό παράγοντα του εγκεφάλου ή το BDNF, το οποίο είναι υπεύθυνο για την παραγωγή νευρώνων. Συγκεκριμένα, το BDNF είναι πολύ σημαντικό για τη διαμόρφωση μακροχρόνιας μνήμης και μάθησης.
Παράλειψη πρωινού


Μελέτες έχουν δείξει, ότι τα παιδιά που τρώνε τακτικά πρωινό έχουν καλύτερη απόδοση στο σχολείο. Η παράλειψη του πρωινού οδηγεί σε μείωση των επιπέδων της γλυκόζης στο αίμα και αυτό έχει αρνητικές επιπτώσεις στην εγκεφαλική λειτουργία.

  • Πρόχειρο φαγητόΤο πολύ γρήγορο φαγητό στη διατροφή και η συνεχής υπερκατανάλωση επηρεάζουν αρνητικά τις συνδέσεις μεταξύ των κυττάρων του εγκεφάλου και ως εκ τούτου τον σχηματισμό βραχυπρόθεσμης και μακροχρόνιας μνήμης. Επιπλέον, η υπερβολική κατανάλωση γρήγορου φαγητού μπορεί να προκαλέσει κατάθλιψη.
  • ΑλκοόλΣύμφωνα με έρευνες, η κατανάλωση αλκοόλ καταστρέφει την σύνδεση μεταξύ των εγκεφαλικών κυττάρων. Ωστόσο, αν σταματήσετε να πίνετε αλκοόλ, ο εγκέφαλος επιστρέφει στα φυσιολογικά του.
  • ΚάπνισμαΌπως έχουν δείξει οι έρευνες, το κάπνισμα οδηγεί όχι μόνο σε καρκίνο αλλά και σε μείωση του πάχους του εγκεφαλικού φλοιού. Τέτοιες βλάβες μπορούν να επηρεάσουν σημαντικά τις πνευματικές ικανότητες, επειδή αυτό το μέρος του εγκεφάλου είναι υπεύθυνο για την σκέψη.

 

 

Έλλειψη άσκησης


Σε μια μελέτη, διαπιστώθηκε ότι οι σωματικές ασκήσεις έχουν ευεργετική επίδραση στη σύνθεση του BDNF και ως εκ τούτου στην μακροχρόνια μνήμη.
Αφυδάτωση


Ο ανθρώπινος εγκέφαλος αποτελείται από 70- 80% νερό. Επίσης, το νερό είναι υπεύθυνο για την μεταφορά των χρήσιμων ουσιών στον εγκέφαλο. Έτσι, ο εγκέφαλος λειτουργεί καλύτερα όταν δεν υπάρχει έλλειψη νερού.

Επιμέλεια άρθρου

Φαίη Πετροπούλου