Υγεία

5 θανατηφόρες καθημερινές συνήθειες!

127

Είναι καθημερινές συνήθειες που τις περισσότερες φορές δεν αντιλαμβανόμαστε ότι τις παραλείπουμε ή τις επαναλαμβάνουμε. Τα μεταμεσονύκτια σνακ, το κακό πλύσιμο των χεριών, το να ξεχνάτε το οδοντικό νήμα, να τρώτε τα νύχια σας ή το να παραλείπετε το πρωϊνό γεύμα φαίνονται ακίνδυνες συνήθειες ,ωστόσο κόβουν χρόνια από τη ζωή μας με επιστημονικές αποδείξεις.

1. Μεταμεσονύχτια σνακ


Τα γλυκά ή αλμυρά σνακ κατά τη διάρκεια της νύχτας στα οποία δεν μπορείτε να αντισταθείτε, αυξάνουν τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων ή διαβήτη. Τα τριγλυκερίδια είναι επικίνδυνα λίπη στο αίμα που συσσωρεύονται κυρίως στον ιστό γύρω από την κοιλιά και από τα οποία δεν μπορείτε να απαλλαγείτε εύκολα. Το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να τρώτε όσο το δυνατόν λιγότερο τη νύχτα και να μεσολαβούν 11-12 ώρες μέχρι το πρωινό σας γεύμα.

2. Κακό πλύσιμο χεριών


Σύμφωνα με στατιστικές μελέτες, είμαστε οι τελευταίοι στην Ευρώπη σε ό,τι αφορά το πλύσιμο των χεριών. Οι γιατροί το λένε και το ξαναλένε. Το σχολαστικό πλύσιμο των χεριών αποτελεί έναν από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους πρόληψης απέναντι στη μετάδοση μικροβίων -και δεν εννοούμε μόνο το κοινό κρυολόγημα. Σοβαρότερες αρρώστιες, όπως η μηνιγγίτιδα, η γρίπη, η ηπατίτιδα Α και οι περισσότεροι τύποι μολυσματικής διάρροιας μπορούν να αποφευχθούν με ένα καλό πλύσιμο χεριών.

3. Ξεχνάτε το οδοντικό νήμα


Γνωρίζατε ότι η τακτική χρήση οδοντικού νήματος μπορεί να προσθέσει έως και έξι χρόνια ζωής σε υγιείς ανθρώπους; Με το νήμα μειώνεται η ποσότητα μικροοργανισμών στο στόμα και ως εκ τούτου οι λοιμώξεις που προκαλούνται στη στοματική κοιλότητα. Τα λιγότερο μολυσμένα ούλα είναι λιγότερο πιθανό να αιμορραγούν και ως εκ τούτου, είναι λιγότερα τα βακτήρια και ιοί που εισχωρούν στον οργανισμό από ένα υγιές στόμα.

4. Δαγκώνετε τα νύχια σας


Το δάγκωμα των νυχιών δεν θεωρείται μόνο γρουσουζιά αλλά μπορεί να εισάγει στοματικά βακτήρια, είτε βακτήρια του δέρματος, συνήθως στρεπτόκοκκο ή σταφυλόκοκκο, στον οργανισμό. Ως εκ τούτου, τα βακτήρια μπορούν να εισέλθουν στην κυκλοφορία του αίματος και τελικά να προκαλέσουν σήψη, μια δυνητικά απειλητική για τη ζωή μόλυνση του αίματος.

5. Παραλείπετε το πρωινό γεύμα


Είναι πραγματικά το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας σύμφωνα με τους διατροφολόγους. Το πρωινό ρυθμίζει την όρεξη για όλη την ημέρα, ενώ η παράλειψή του από το διατροφικό σας πρόγραμμα μπορεί να σας κάνει να τρώτε περισσότερο αργότερα μέσα στην ημέρα και να πάρετε επιπλέον ανεπιθύμητες θερμίδες. Και γνωρίζετε ότι το υπερβολικό βάρος αυξάνει τον κίνδυνο για καρδιακές παθήσεις και θάνατο.

 

Επιμέλεια άρθρου

Φαίη Πετροπούλου