Fitness - Διατροφή

Αναψυκτικά: 6 προβλήματα υγείας που μπορούν να σου δημιουργήσουν.

50

Η αλήθεια είναι ότι κάποιες φορές, μετά από ένα γευστικό, και βαρύ γεύμα χρειάζεται να πιεις  κάποιο δροσερό αναψυκτικό. Σε αυτή την αλήθεια όμως κρύβονται πολλές ζημιές στον οργανισμό, όταν αυτό γίνει συνήθεια. Καθώς τα αναψυκτικά αποτελούν μία βόμβα για τον οργανισμό.

 

Παρακάτω διαβάστε αναλυτικά τις 6 βλάβες που μπορεί να προκαλέσουν οι κατανάλωση αναψυκτικών,  έτσι όπως τις διαβάσαμε στο clickatlife.gr:

Ζημιές νεφρά: Η κατανάλωση τουλάχιστον δύο αναψυκτικών κάθε μέρα προκαλεί μια κατάσταση που ονομάζεται πρωτεϊνουρία, κατά την οποία αυξάνεται η απέκκριση πρωτεΐνης στα ούρα, ένα σημάδι νεφρικής ανεπάρκειας.

Τερηδόνα: Τα σάκχαρα από τα αναψυκτικά σχηματίζουν οξέα σακχάρου με τη βοήθεια των βακτηρίων στο στόμα, που προσβάλλουν το σμάλτο των δοντιών. Αυτή η αντίδραση, κάνει τα δόντια πορώδη και δημιουργεί μικροσκοπικές τρύπες σε αυτά, τα οποία εάν δεν ληφθεί η απαραίτητη μέριμνα προκαλούν κοιλότητες.

Επιταχύνουν τη γήρανση: Σύμφωνα με μια μελέτη, ένα αναψυκτικό  την ημέρα μπορεί να επιταχύνει τη διαδικασία της βιολογικής γήρανσης και σας κάνει να φαίνεστε έως και 4,6 χρόνια μεγαλύτεροι από ό,τι πραγματικά είστε. Η ίδια μελέτη διαπίστωσε ότι το μήκος των τελομερών (μέρος του DNA που σχετίζεται με την διάρκεια ζωής του ανθρώπου) είναι μικρότερο σε συμμετέχοντες που κατανάλωναν περισσότερα αναψυκτικά, αποδεικνύοντας ότι επιταχύνουν τη διαδικασία της γήρανσης.

Προκαλούν καρκίνο του προστάτη: Οι άνδρες που πίνουν ζαχαρούχα και ανθρακούχα ποτά αυξάνουν τον κίνδυνο ανάπτυξης καρκίνου του προστάτη. Επίσης ένα αναψυκτικό τη ημέρα αυξάνει τον κίνδυνο ανάπτυξης πιο σοβαρών μορφών καρκίνου κατά 40%.

Ενισχύουν τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής: Ακόμα και τα διαιτικά αναψυκτικά σύμφωνα με μελέτες, μπορούν να ενισχύσουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιακών νοσημάτων, συμπεριλαμβανομένων και των καρδιακών προσβολών.

Περιέχουν υψηλή δόση ζάχαρης: Ένα μεγάλο ποτήρι αναψυκτικού περιέχει 44 κουταλάκια του γλυκού ζάχαρη ενώ ένα κλασικό κουτάκι 35 g ή 6 κουταλάκια του γλυκού ζάχαρη, η οποία είναι ίση με τις θερμίδες ενός καπουτσίνο ή μισού κρουασάν.

Επιμέλεια άρθρου

Παφλιωτέλλης Στράτος