Lifestyle

6 τρόποι για να κάνεις διαλογισμό στο σπίτι.

67

Γρήγοροι ρυθμοί ζωής,στρές,επαγγελματικές υποχρεώσεις, ερωτική και γενική απογοήτευση είναι όλα όσα αντιμετωπίζει σήμερα ο μέσος άνθρωπος, όλα όμως μπορούν ναε ξυγιανθούν,και να βρείτε την αρμονία που αξίζεται με 10 λεπτά καθημερινού διαλογισμού. Ο διαλογισμός είναι μια εναλλακτικής μορφής «θεραπεία» για την ψυχική ηρεμία, όπου δεν εμπίπτει σε θρησκευτικές πεποιθήσεις.

Μην είστε σκληροί με τον εαυτό σας. Αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία στο διαλογισμό είναι η επανάληψη μέσω της πρακτικής. Ο διαλογισμός συμβάλλει στη βαθιά αίσθηση της ευεξίας και έχει σημαντικά οφέλη στον οργανισμό.Ο διαλογισμός απο το σπίτι είναι πιο εύκολος απ’ ότι νομίζεται,και σίγουρα θα δείτε αλλαγή στη ζωή και στον τρόπο σκέψης σας. Να δείξετε υπομονή,και να μην είστε σκληροί με τον εαυτό σας.

Οι 6 απλές συμβουλές ,για έναν  εύκολο διαλογισμό στο σπίτι , σε καθημερινή βάση, όπως διαβάσαμε και στο fashionwellness.gr , είναι οι ακόλουθοι: 

  1. Βρείτε τη σωστή στιγμή

Ο διαλογισμός μπορεί να ασκηθεί ανά πάσα στιγμή, σε οποιοδήποτε μέρος και σε οποιαδήποτε θέση. Υπάρχουν, παρόλα αυτά, οι εξής εκδοχές:

  • Νωρίς το πρωί μεταξύ 06:00 -07:00 πμ όπου λέγεται πως η μητέρα φύση βοηθάει με την δύναμη της ακόμη και πριν σηκωθείτε από το κρεβάτι σας. Με αυτό τον τρόπο θα ξεκινήσετε τη μέρα σας με τις καλύτερες προϋποθέσεις.
  • Το μεσημέρι για να επαναφορτίσετε τις μπαταρίες και να συνεχίσετε τη μέρα.
  • Το απόγευμα, μεταξύ 18:00-19:00 μμ για να απαλλαγείτε από τις συσσωρευμένες εντάσεις.
  • Ο διαλογισμός τις βραδινές ώρες που επικρατεί απόλυτη σιωπή συμβάλλει στη βαθιά εσωτερική ηρεμία.

Όταν κατανοήσετε την διαδικασία και μάθετε να ελέγχετε την αναπνοή σας στο σπίτι  μπορείτε να διαλογιστείτε οπουδήποτε (ακόμη και στο μετρό, στο γραφείο) αρκεί να αισθανθείτε την ανάγκη της εσωτερικότητας.

Ιδανικό είναι να επιλέξετε και να τηρείτε μια συγκεκριμένη ώρα κάθε μέρα γιατί η συνέπεια αποτελεί μέρος της μάθησης.

  1. Αναζητήστε το κατάλληλο περιβάλλον

Το κατάλληλο περιβάλλον για να διαλογιστείτε είναι ένα ήσυχο, καθαρό με χαλαρωτική ατμόσφαιρα δωμάτιο. Προσπαθήστε να βρείτε το χώρο σας μέσα στο σπίτι και να διαλογίζεστε στον ίδιο πάντα χώρο αποφεύγοντας σκέψεις που αποσπούν την προσοχή σας. Ένα χαλάκι ή ένα yoga mat, ένα κερί και η καύση αιθέριων ελαίων μαζί με άνετα ρούχα (χωρίς παπούτσια) διασφαλίζουν μια όμορφη ατμόσφαιρα για να ξεκινήσετε το εσωτερικό σας ταξίδι. Μουσική χωρίς λόγια θα σας συντροφεύσει εξίσου αποτελεσματικά αν αυτό προτιμάτε καλύτερα.

  1. Χαλαρώστε και επιλέξτε τη στάση

Σημαντικό κατά τη διάρκεια του διαλογισμού είναι να υπάρχει η σωστή ισορροπία μεταξύ σώματος και νου. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι πρέπει να είστε χαλαροί με την πλάτη σας σε ευθεία χωρίς ένταση,χαλαρώνοντας όλο το σώμα. Μάτια κλειστά με ήρεμη αναπνοή χωρίς διάθεση να κρίνετε παρά μόνο να παρατηρήσετε.

Η θέση του λωτού σε ένα στρογγυλό μαξιλάρι, στη shavasana ή σε μια καρέκλα θα πρέπει να σας δίνει σταθερότητα, στρέφοντας την προσοχή σας στο παρόν και χαλαρώνοντας όλο το σώμα.

  1. Μάτια κλειστά ή ανοιχτά

Το πιο σύνηθες είναι να ασκείστε στο διαλογισμό με τα μάτια κλειστά. Παρόλα αυτά κάποιοι επιθυμούν να παραμείνουν με τα μάτια ανοιχτά. Σε αυτή την περίπτωση, συγκεντρώστε την προσοχή και το βλέμμα σας σε ένα σημείο μπροστά σας. Δοκιμάστε να είστε και με τα μάτια ανοιχτά και με τα μάτια κλειστά για να αποφασίσετε τι σας ταιριάζει. Στους αρχάριους το βλέμμα συχνά αποσπάται για αυτό είναι προτιμότερο να κλείσετε τα μάτια ενώ αν αισθάνεστε υπνηλία κρατήστε τα ανοιχτά για μεγαλύτερη επαγρύπνηση.

  1. Η αναπνοή

Η αναπνοή αποτελεί εξίσου βασικό εργαλείο για το σωστό διαλογισμό. Η επίγνωση της αναπνοής συμβάλλει σημαντικά στην πνευματική διαύγεια και γαλήνη μας. Αποδεικνύεται ευεργετικό σε περιπτώσεις που πρέπει να είμαστε ήρεμοι και με εστιασμένη την προσοχή μας. Η επίγνωση της αναπνοής είναι διαδεδομένη σε σπορ όπως η κολύμβηση, το τένις, το γκολφ δεδομένου ότι μας βοηθάει να είμαστε παρόν και σε ετοιμότητα ανά πάσα στιγμή. Στην αρχή η αναπνοή θα είναι ακανόνιστη με την συνεχή πρακτική θα μάθουμε να χαλαρώνουμε και ο ρυθμός θα έρθει από μόνος του.

  1. Καθαρίστε το μυαλό σας από περιττές σκέψεις

Για τους περισσότερους χαλάρωση σημαίνει να μην έχετε τίποτα στο μυαλό σας ενώ από την άλλη μεριά λέτε ότι χαλαρώνετε όταν βλέπετε τηλεόραση, βγαίνετε βόλτα ή απολαμβάνεται την παρέα φίλων. Όλα τα παραπάνω βήματα στοχεύουν να πειθαρχήσετε και να μάθετε να εστιάζεται στο τώρα. Αφήστε πιθανές σκέψεις και συναισθήματα να έρθουν και να περάσουν χωρίς να τα κρίνετε και αφήστε το μυαλό σας σιγά-σιγά να ξεκουραστεί ουσιαστικά.

Επιμέλεια άρθρου

Παφλιωτέλλης Στράτος